Rig-Tig

Rig-Tig by Stelton to nowa, duńska marka, która pragnie łączyć w tworzonych przez siebie akcesoriach kuchennych funkcjonalność z nowoczesnym designem. Dla tego producenta nieobca jest również troska o środowisko naturalne – stąd pomysł na ekologiczne produkty i przyjazne dla środowiska metody produkcji. Rig-Tig współpracuje ze skandynawską marką Stelton, która dba o najwyższą jakość oferowanych produktów. Natomiast międzynarodowa grupa projektantów kooperujących z Rig-Tig koncentruje się na tym, by dzięki nowoczesnym naczyniom i akcesoriom kuchennym nasze życie stawało się choć odrobinę łatwiejsze i przyjemniejsze.

Ten duński producent aspiruje do bycia kreującą trendy marką artykułów kuchennych, w przypadku których funkcjonalność i design są połączone w doskonałej równowadze. Rig-Tig pragnie być również marką pierwszego wyboru, jeśli chodzi o przedmioty codziennego użytku dla osób doceniających wartość tego połączenia – za rozsądną cenę. Producent szybko został dostrzeżony na arenie międzynarodowej, o czym świadczą chociażby liczne nagrody i wyróżnienia: Autumn Fair Award (2011), Form (2011), Red Dot Honourable Mention (2012), Red Dot Design Award (2012), Design PLUS (2013).

Marka Rig-Tig powstała, ponieważ jej twórcy zauważyli w ciągu ostatnich 10 lat, w różnych krajach świata, z różnym nasileniem, rosnące zainteresowanie designerskimi artykułami wyposażenia domu – a od 2-3 lat w szczególności kuchennymi. Najprawdopodobniej kuchnia to pomieszczenie, które zyskuje coraz większe i większe znaczenie w naszych domach. Pełni ona nie tylko funkcję miejsca, gdzie przygotowuje się posiłki, ale również, gdzie ludzie lubią się spotykać. Poza tym producent zdaje sobie sprawę z tego, że podstawowe artykuły kuchenne zawsze będą potrzebne – dlatego oferuje elementy wyposażenia kuchni, które są funkcjonalne, na które przyjemnie popatrzeć i które są niedrogie.

Firma Stelton, założyciel Rig-Tig, produkuje artykuły w czterech kategoriach: garnitur stołowy, akcesoria do domu, akcesoria osobiste oraz ekskluzywne artykuły kuchenne. Jak twierdzą twórcy marki Rig-Tig, uświadomili sobie oni, że istnieje ogromny rynek dla artykułów skierowanych do innego rodzaju kuchni i na innym poziomie cenowym. Jak określają oni potencjalnego odbiorcę eleganckich i funkcjonalnych przedmiotów codziennego użytku sygnowanych marką Rig-Tig? Jest to osoba pomiędzy 20 a 45 rokiem życia, która mieszka w dużym mieście i lubi zarówno wychodzić z domu, jak i zapraszać do niego swoich znajomych. Ona lub on lubi trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, co dzieje się na świecie – dzięki mediom, gazetom, portalom społecznościowym i smartfonom. W kilku słowach - Rig-Tig jest dla nowoczesnych ludzi, którzy doceniają wartości estetyczne, ale nie za każdą cenę.

Jak narodziła się nazwa "Rig-Tig"? Otóż twórcy tej marki konsultowali się z wieloma specjalistami w dziedzinie lingwistyki, którzy początkowo sugerowali wiele rozmaitych i ciekawych rozwiązań (jednym z pomysłów na nazwę był chociażby "Ring" - "pierścionek"), ostatecznie jednak zdecydowano się na słowo "Rig-Tig" (ang. "right", pol. "właściwy, słuszny, odpowiedni"), ponieważ określenie to skupia się na tym jakie produkty marka pragnie dostarczać swoim klientom: właściwe produkty z odpowiednim designem, odpowiednie dla środowiska, za właściwą cenę.